• OMX Baltic0,3%296,8
  • OMX Riga−0,32%917,58
  • OMX Tallinn0,14%2 038,02
  • OMX Vilnius0,52%1 214,68
  • S&P 5000,32%6 466,58
  • DOW 301,04%44 922,27
  • Nasdaq 0,14%21 713,14
  • FTSE 1000,19%9 165,23
  • Nikkei 225−0,6%43 016,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,06
  • OMX Baltic0,3%296,8
  • OMX Riga−0,32%917,58
  • OMX Tallinn0,14%2 038,02
  • OMX Vilnius0,52%1 214,68
  • S&P 5000,32%6 466,58
  • DOW 301,04%44 922,27
  • Nasdaq 0,14%21 713,14
  • FTSE 1000,19%9 165,23
  • Nikkei 225−0,6%43 016,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,06
  • 04.06.15, 22:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas miljardeid väärt FIFA brändi päästa?

FIFA-l on aeg ennast reformida ja vabaneda korrumpeerunud organisatsiooni kuvandist. Eksperdid on aga eriarvamustel, kuidas seda teha, vahendab CNN Money.
FIFA logo
  • FIFA logo
  • Foto: EPA
Jutud organisatsiooni brändi kordategemiseks algasid kohe pärast pikaajalise FIFA presidendi Sepp Blatteri tagasiastumist teisipäeval.
Blatter valiti eelmisel nädalal uuesti presidendiks – see juhtus vaid loetud päevad pärast FIFA kõrgete ametnike arreteerimist Šveitsis. Neid süüdistatakse pistise võtmises ja korruptsioonis.
Eksperdid on ühel meelel, et jalgpalli maailmameistrivõistlusi korraldav FIFA peab ennast täielikult ümber tegema ja juhtkonna välja vahetama.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Selleks, et FIFA ellu jääks, peab ta muutuma läbipaistvaks. Nad peavad oma raamatud avama ja näitama, mis toimub,“ ütles Brand Finance’i asutaja ja tegevjuht David Haigh.
Haigh soovitab, et organisatsioon võiks endale ligi lasta audiitorfirmad nagu PwC, kes vaataks kogu organisatsiooni dokumentatsiooni. Samuti peaksid nad etteotsa panema uue presidendi, kellel on tugev ja usaldusväärne maine.
Tema sõnul FIFA brändi ei ole vaja täielikult ümber teha.
„Ma arvan, et FIFA ei peaks oma brändi täielikult ümber tegema, sest see on 110 aastat vana ja tegemist on väga austatud organisatsiooniga. Blatteri taandumisega on võimalik see taastada,“ ütles Haigh.
Haighi sõnul on FIFA äri väärt kokku 12,6 miljardit dollarit. Brändi väärtus on aga umbes 2,8 miljardit dollarit. Brändi väärtus on viimaste nädalate sündmuste valguses kukkunud ligi 400 miljoni võrra.
Spordisponsorluse ekspert Robert Tuchman ütles, et FIFA peaks oma juhtkonna välja vahetama ja alles seejärel saab organisatsioon koostöös sponsoritega uuenenud brändi luua. Samas mainis Tuchman, et nimevahetus ei ole vajalik.
„Neil on võimalus tervet organisatsiooni ja tervet sporti muuda,“ ütles ta.
Teiste meelest peaks FIFA aga veelgi karmimad meetmed kasutusele võtma.
„Aeg on täielikult muutuda ja see tähendab ka nime muutmist,“ ütles sponsorluse konsultant ja sporditurunduse ekspert Nigel Currie.
„Juriidiliselt on see keeruline, aga mitte miski pole võimatu,“ ütles ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 3 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele